9 במאי 2008

חוקי הבית - קריאה ראשונה

מערכת GURPS היא מערכת מאד עמוסה בפרטים ועלולה להיות מסורבלת לעיתים. מכאן החלטתי שעלינו לייצר כמה חוקי בית כדי להקל בנושא, כמו שב-D&D אין התייחסות למשקל אם הוא לא יוצא דופן (למשל זוטון סוחב גמד על הגב).

  • לרוב אין צורך בצידה לדרך כגון : אוכל, שתיה, ביגוד, שמן לעששית וכדומה. בכל שאר המקרים יש צורך לדאוג לצידה כאשר מדובר במסכות חמצן או אטמוספירה, דלקים מיוחדים וכדומה. לשיקול השה"מ.
  • כדי לצמצם טרחה בגין "נזק הרס" לשריונות וציוד ובגין חימוש אאמץ את החוק הבא : בכל ביקור בעיר לאחר מפגש בו נורה נשק ונפגע ציוד יש להשקיע5% ממחיר הציוד כדי לתקנו, ו-5% ממחיר הנשק כדי לטעון אותו מחדש ולתקנו. הרעיון הוא שלא להיות קטנוני מיד בפרטים שדורשים למלא מחסנית ולעקוב אחר הנק"פ של הציוד ועדין לגרום להשקעה של כסף כדי לדאוג לשימור הציוד – כמובן שאם נורתה ירייה אחת או לא נפגע שריון אין צורך בכלל הזה. אם החבורה לא תשקיע כסף או אין לה כסף להשקיע יגלגו כל הדמויות קוביות לראות מה קרה כאשר יש 40% סיכוי שכלום לא קרה, 20% שחפץ קטן ניזוק, 13% סיכוי שציוד בינוני או גדול יהרס ו-13% סיכוי (כשלון קריטי) יהרס 1ק6 1- ציוד אקראי. כאשר עלות תיקון חפץ אשר ניזוק לחלוטין הוא 80% מערך אותו ציוד.
  • לגבי המאפיין BULK (כבדות נשק) בנשק אני מתעלם ממנו אלא אם כן מדובר בנשק כבד במיוחד ואז רק בו אתחשב. נראה קצת מיותר בשלב זה להתייחס להפרשי המגבלות בין Pistol לבין Rifle. כמו כן רוב הגבלות המשקל, אלא אם כן מדובר על ציוד ממש כבד (מברקה ניידת, משגר טילים, קופסה גדולה וכו'). המאפיין קשור ביכולת סחיבה, הסתרה וכדומה.
  • Malefaction (MALF) - היכולת של נשק או ציוד לההרס במהלך קרב : יכנס למשחק בצורה חלקית, לא תהיה התחשבות בו בתור ערך נפרד (כמופיע במדריך) אלא בכשלון קריטי. החוק הביתי: בכשלון קריטי בפגיעה עם נשק יש סיכוי שהנשק יתקלקל (נשק חם יתקע לדוגמא) – אחרי כשלון קריטי השחקן יגלגל שוב נגד המיומנות, אם ישנו כשלון חוזר הנשק יתקלקל ובכדי להפעילו שוב צריך לשלם 5% מערך הנשק כפול 2ק (10-60 אחוזים מערכו). [זהו אינו נזק כמו זה שמדובר על הזנחה, זהו נזק אראי כגון נשק שנקתע או נוקר שצריך להחליף].

החוקים לא נוראיים אם חושבים על המערכה, ואסביר -
כדי להצליח במיומנות צריך לגלגל את ערך המיומנות ומטה בעזרת 3ק6, נניח שהיכולת של אדם בנשק כאשר הוא השקיע מיומנות בסיסית היא 16 לדוגמא. כדי להצליח הוא צריך לגלגל 16 ומטה ובכדי להכשל קריטית ולתקוע נשק עליו לגלגל פעמיים 17 או 18, הסיכוי לכך הוא נורא-נורא נמוך. אם זה קרה, כנראה שזו באמת פאשלה קוסמית :-)

3 תגובות:

הלונדונאי החדש אמר/ה...

אתם מוזמנים להציע רעיונות ולהגיב

adventurer dude אמר/ה...

מה אתה אומר, יש סיכוי לשלב את האתר עם המהנדס ההזוי שלי?

הלונדונאי החדש אמר/ה...

אממ.. אני לא רואה סיבה שלא :-)
רק תאלץ לחשוב איך האתר משתלב ...